Sidor

onsdag 7 september 2011

Tålamod är en dygd

Jag fick tips om att vänta i minst en vecka innan jag kedjetvinnar(navajo plying) ihop ett spunnet garn för att ge det tid att "sätta sig" så att man minskar fnurrorna på tråden. Det har kliat duktigt i fingrarna men jag har klarat av att vänta en vecka, och visst märker jag en skillnad. Det var mycket enklare att tvinna ihop det nu!
Det här garnet är spunnet av 3 olika varma gröna nyanser av merinoull. Till skillnad från der rosa garnet valde jag här att ta bitar av topsbanden och karda ihop dem lätt innan jag spann. Här blir inte de olika färgerna/ nyanserna lika tydliga utan en  lite mer mild melering. Jag är nöjd med båda varianterna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...