Sidor

onsdag 16 april 2014

Liten babyklänning i påskfärger/ babydress in easter colours

Tillbringar påsklovet i Trysil i Norge med svärföräldrarna. Vi bor på ett trevligt lägenhetshotell med skidlift rätt utanför. Perfekt för barna som går på skidskola för att lära sig åka slalom. Pål har också fixat liftkort och hyrt utrustning, själv inser jag tråkigt nog mina begrensningar och spenderar min tid med stickning,  promenader med svärmor och att förlora i monopol. Inte helt missnöjd med den fördelningen speciellt inte när mannen kommer tillbaka ledbruten efter heldagar i backarna...

Spending the easter holliday i Trysil Norway. While my husband and the girls are in the slopes, I have time time for knitting, walks with my motherinlaw and losing in monopoly. It's really nice to have lots of time for knitting, lately I have been so focused on sewing I almost forgot how fun it is to knit. 

Första projektet är en klänning/ tunika till en babyflicka som ska födas i augusti (inte min). Mönstret finns på ravelry och heter kjole till lillesöster.

First out is a dress for a babygirl due in august (not mine). The pattern can be found on ravelry under the name little sisters dress.

Garnet som jag använder köpte jag på fårfest i Kil av Lotta Blom/tant kofta och är ett sockgarn som heter trekking.Underbara färger passar perfekt som stickning nu i påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...