Sidor

söndag 25 september 2011

Mormors "träben"

Har varit och hälsat på min 90åriga mormor i helgen och inspekterade hennes nya ben. Hon amputerade benet i början på sommaren och har precis fått ett " träben" (plast, gummi )eller vad det nu är gjort av. Hon var överlycklig över att få komma ur rullstolen, det har varit så svårt att nå saker. Det som ser ut som en krage rullas upp på hennes egna ben (påminner om stayups) så att det ska sitta kvar. Det är så bra gjort att jag var tvungen att känna på benen innan jag kunde avgöra vilker som var det riktiga! Superhäftigt! Det bästa med allt som varit är att jag har fått tillbaka MIN mormor igen, så här pigg har hon inte varit på många år! En nackdel med den nya protesen är att hon nu måste fixa matchande strumpor igen. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...