Sidor

fredag 23 september 2011

Soulblossoms i tuskaftsmönster

Det kliade i fingrarna efter att få börja sy något av tygerna jag fått hem. Om jag inte har helt fel så är de här tygerna designade av Amy Butler och jag tror att kollektionen hette soul blossom, eller nåt sånt. Det är 33 remsor i tygets hela bredd (ca 110cm). Jag funderade lite över vilket mönster jag skulle välja. Det jag visste var att jag ville utnyttja tygremsorna så bra som möjligt utan för mycket spill. Som den vävnörd jag ibland är så bestämde jag mig för att låta remsorna bilda ett tuskaftmönster. Detta åstakomms enkelt genom att på båda  sidorna av varje remsa sy på en remsa i grund/bottenfärg (här vit). Det gör att det här kommer att gå ganska snabbt att sy ihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...