Sidor

fredag 30 september 2011

Det går framåt sakta men säkert!

Har nu sytt ihop alla remsor och sen skurit upp dem i fyrkanter(de har samma storlek som charm packs) . De mönstrade remsorna är ca 6.25cm breda och vita är ca 4.25cm breda.De vita remsornas bredd bestämdes av hur stor jag ville att det färdiga täcket skulle vara, hur mycket tyg jag hade eftersom jag inte ville köpa till mer tyger och av vad jag tyckte var estetiskt tilltalande. Paketet innehöll 33 mönstrade remsor och jag har användt alla. Jag kommer inte att använda alla små fyrkantiga bitar till lapptäcket, det kommer att bli några över och jag tror att jag ska använda dem till en kudde eller nåt, men det är troligtvis lättare att få ihop ett mönster jag gillar med lite fler bitar att välja på. Nu saknas "bara" en stor yta att lägga ut alla bitar på. Jag får fundera på det ett tag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...