Sidor

torsdag 19 januari 2012

Lite småpyssel / applique and postage stamp quilt


Är just nu sjukskriven och under behandling för bl a feber och inflamation i luftvägarna sen lunginflamationen i höstas. Orkar ärligt talat inte göra så mycket men är pigg nog att bli frustrerad. Försöker hitta lite småpyssel som jag kan arbeta lite på när jag är pigg nog. Handsömnad passar ganska bra. Så jag syr på en av panelerna i ett lapptäcke som jag hittat i quiltmania. Jag tänker inte göra hela täcket utan nöjer mig med denna panelen till ett väggtäcke. Det ska applikeras granatäpplen också. Har tänkt kanta med röd/vit schackrutig bord. Jag vet att julen är över för den här gången men med tanke på hur långsamt allt går just nu så är det bättre att planera i god tid.

Not feeling so well and am currently home on sickleave. Since I don't have så much energy I try to find some small things to do because am well enough to feel frustrated about it.
Hand applique is ok so am working on a panel for a wall quilt. The pattern is from the quiltmamia magazine. Its for a whole quilt but am only doing this pommegranate panel since I want a small wall quilt for christmas. I'm thinking about adding a red and white checkerbord. I now christmas is over but taking into account the pace I do things in at the moment its better to plan ahead.




Jag har alltid varit lite förtjust i frimärks lapptäcken och när jag såg att det skulle genomföras tygbyte av smålappar till ett dylikt täcke bestämde jag mig för att bli med. Det enda jag sytt med småbitar tidigare är ett docktäcke till min dotter av 5*5cm lappar. Eftersom jag har skurit upp bitar i den storleken av små restbitar under flera år så valde jag 2inch bytet. Har skurit upp fler bitar för att komplettera med för att få 100 olika vilket är kravet för bytet.

Have always been interested in doing a stamp quilt and have been cutting small scraps into 2inch squares for several years and when I found out about the fabric swap for stampquilts I desided to join. But I did have some trouble finding the box that I had placed in a good place. Those places aren't always that easy to find. Since I want to save some of these fabrics for my quilt I cut some extra for the swap.


The Curious Quilter hosts the Postage Stamp Quilt 2012 Charm Swap & Challenge

2 kommentarer:

  1. Welcome to the Postage Stamp Quilt Charm Swap! Thanks for joining the fun.

    SvaraRadera
  2. Thank you! Im really looking forward to this.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...