Sidor

onsdag 2 november 2011

Sorterat stjärnor

För ganska länge sen började jag med ett lapptäcke till min äldsta dotter. Täcket hade rosa, lila och några gröna stjärnor. Bakgrundens rutor är i olika beige och ett lila tyg som kommer från en trasig bomulls kimono. Allt gick bra tills jag började lägga ut de färdigsydda blocken. Min äldsta dotter kom då fram till att hon hatade rosa och hon kunde inte tänka sig grönt. Helt plötsligt var det inte lika festligt att sy färdigt täcket...
Efter att täcket hade legat till sig ett tag började jag sy fler rosa stjärnor(den färgen hade jag hemma) och sen satte jag ihop dem till ett nytt täcke till min yngsta dotter som älskar rosa. Har sytt fast borden och medans jag funderar på vad jag ska ha för bakgrundstyg så har jag plockat fram delarna till det första täcket. Det saknas några stjärnor för att få det färdigt,
kanske ska köpa lite lila tyg på syfestivalen nu i helgen.....

Marias rosa täcke
Orginaltäcket med de kvarvarande lila stjärnorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...