Sidor

söndag 28 augusti 2011

Provat navajo plying

Kul att prova ny teknik och jag älskar faktumet att jag inte behöver spinna flera spolar för att tvinna ihop till garn. Det här gör det mycket enklare att spinna med flera färger och och få färgerna att passa ihop. Utgångspunkten var en naturgrå ull som jag blandade i färgad ull i med gradvis övergång. Vid tvinningen har jag en spole men eftersom jag kedjetvinnar så blir garnet tretrådigt. Lite svårt med flytet ibland men det ska jag arbeta upp. Har fått tipset om att låta garnet vara kvar på spolen i en vecka eller mer innan jag tvinnar ihop det för att få mindre fnurror på tråden, så det ska jag prova till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...