Sidor

lördag 13 augusti 2011

Arbetsfördelning

Jag tycker att jag och min mamma har hittat en bra lösning när det gäller frukt och bär. Just nu är alla plommon mogna men jag hinner inte göra något av dem just nu. Målar reglar och balkar till uterummet som vi äntligen kan starta upp med eftersom takarbetet är färdigt. Det börjar bli ont om tid med bra arbetsväder eftersom både jag och min man jobbar igen efter sommarledigheten. Alltså hinner jag inte ta tillvara ex plommonen. Men mamma är snäll och hjälper mig att omvandla dem till marmelad om jag plockar dem. Helt ok deal, vi gjorde samma sak med mina aprikoser. Det kan självklart även bero på att hon gillar marmeladen och att jag hotat att göra vin på allt annars...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...