Sidor

tisdag 19 april 2011

forts grön sjal

Kommit lite längre på sjalen även om jag mest gjort annat idag. Garnet är mer drygt än jag trodde. Jag har användt lite mindre än halva härvan/nystanet. Jag har lagt upp 320m med stickor 4 och rätstickar sjalen från långsida till långsida på rundstickor för att det ska bli lättare att sticka. Vart 8:e varv är ett hålvarv, sticka 2 rm, *1omsl, 2tills* upprepas tills 2m kvar dessa stickas r. Fortsätter sticka tills lagom bredd eller tills garnet tar slut. Jag köpte tre nystan (malabrigo lace) men jag tror att det räcker med ett om jag inte ska ha en bredare. Jag får väl sticka slut nystanet och se vad jag tycker då.
Published with Blogger-droid v1.6.7
K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...