Sidor

lördag 23 april 2016

Brickvävd axelrem / Strap in cardweaving

Har vävt färdigt axelremmen till väskan. Inte helt nöjd med den breda svarta kanten men tror det fungerar i alla fall. Tyget i bakgrunden är tyget jag klippt till till väskan. Så det jag har kvar nu är att försöka välja ett tyg till foder. Tycker att det är svårt att bestämma mig för om jag ska ha ett diskret färgat foder eller om jag ska ha ett i den gröna eller röda...
I´ve finished weaving the strap. I´m not compleately satisfied with the black border, but I´ll think it will work. The background fabric is the fabric I´ve cut out for the bag. So now all I have to do is decide what fabric to use for lining and if I want pockets.













Det här är ett test av den modell jag ska sy, men jag har bestämt mig för att göra den några centimeter bredare och högre, jag tycker om när jag kan få plats med en pärm i väskan. Tycker att jag fick till mönsterplaceringen bra på denna.


I tested out the pattern I made and I´m quite satisfied with it, but have cut the fabric for the new one slightly bigger. This was a pice of scrap fabric that was going to be trown out ( not by me) I´m so glad I saved it! 



I`m linking up to finish it friday at crazy mom quilt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...