Sidor

torsdag 18 februari 2016

Fodrat pennfack med dragkedja i mitten







Har arbetat med att lära mig filma instruktionsvideos. Har en del kvar att förbättra men så kul. En av filmerna visar hur man syr dessa fodrade pennfack. Några av mina elever tyckte att det var lite otydliga bilder så jag tänkte att det kanske skulle bli tydligare om jag gjorde en film också.



Have been working on making video tutorials. I really have a lot more to improve but it`s so much fun. Some of my students who are working with the last tuturial I published thought some of the pictures and text was unclear så I thought I would make a videotutorial as a compliment.


Efter sportlovet ska en ny grupp elever lära sig väva brickvävda band. Det här är några av de band som vävdes av förra terminens grupper i höstas. Det ska bli superkul att se vad de jag har nu kommer att göra för mönster. Den här gången har jag gjort videoinstruktioner för de som ligger lite längre fram så att de ska kunna jobba vidare snabbare.

In a little over one week a new group of students are going to learn how to tablet-/ card- weave. These are some of the ones the last group made. I´ts going to be superfun to see what kind of patterns this group comes up with. This time I have made vidoetutorials so that the fastest ones can work in their own paste. I have some tweeking left to do but I´m on my way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...