Sidor

lördag 6 oktober 2012

röda halvvantar/ red halfgloves

Efter att ha stickat de bruna halvvantarna i jak tänkte jag att jag borde använda mönstret till till att göra ett par lite stadigare att använda till vardags. När jag tittade lite bland mina garner hittade jag en röd härva av egenspunnet och kedjetvinnat garn. Kom fram till att den härligt höströda färgen passade perfekt nu.


Last week after making the brown jak halfgloves I desided to try this design but using a slightly sturdier yarn. After going through my yarn stash I found this beautiful coloured  red yarn I spun and navajoplyed a while ago. I desided it was perfekt for this projekt. 

Jag har också bestämt hur jag ska sy ihop de små sexkanterna. Jag applikerar dem på ett tygstycke istället för att sy alla mellanbitar också. Går lite fortare och blir inte fullt lika pilligt. Märkte också att det här limmet som fungerar helt utmärkt på större bitar gjorde det lite jobbigare när man skulle lossa pappret från de här små. Så kanske jag ska prova att tråckla med tråd eller använda vattenlösligt papper...                                                                                    I have desided on the layout for these small hexagons. Since I noticed it was alot harder to remov the paper from these tiny pieces I desided to simply applique them on a piece of fabric instead of piecing hexies for the background to. I have to find another way of making these more simple, perhaps water soulable paper or simply use ordinary basting stitches......
 
 Im linking up to Amanda at crazy mom quilt and her finish it up friday.
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...