Sidor

lördag 21 juli 2012

Första sockan/ The first sock

Har lyckats med den första hela maskinstickade sockan! Efter stickprov och uträkningar och provstickning av häl och tå så har jag fått till en modell jag är hyfsat nöjd med. Jag ska göra några justeringar i mönstret men först ska jag sticka en till så att Maria får ett par.

Have managed to knit my first (sucsessfully) machinknitted sock on my old singer.  After some samples and some calculations and testknittkng of the heel and toe I have come up with a model  I'm somewhat pleased with. I'm going to do som justifications but first I'm going to knit another one the same way so that Maria gets  a pair.


Jag har quiltat färdigt babytäcket till min kompis Annas lilla Selma och lämnat det. Äntligen något jag lämnar ifrån mig i tid innan det har blivit urväxt.

I' m done with the quilting and binding of my friend Annas new baby Selma. Finally something that I have managed to deliver before it's outgrown.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...