Sidor

söndag 27 maj 2012

Kattbädd/ Catbed

Bestämde mig för att sy varsin kattbädd till våra två katter och passa på att göra av med tygskräp samtidigt. Med tanke på hur glada våra katter har varit i att lägga sig i mina skräppåsar så räknade jag med att det skulle bli godkänt.
 Sydde en lång ringformad tub av fleece och stoppade med tygskräpet som som bl a blev när jag när jag skurit till bitar till the postage stamp quilt swappe. Denna ring sydde jag sen på en underdel. Underdelen sydde jag av två lager ihopsydda fleece bitar med vadd emellan.
Hade tänkt sy en till till den andra katten men till vår stora sorg blev vår Alice påkörd och fick avlivas för några dagar sen så det behövdes inte en till.


Started making catbeds for our two cats. Used up a lot of scraps for stuffing and small pieces of leftover fleece. Unfortunately I didn't need to make two beds. Alice one of our cats got hit by a car and the vet had to put her out.


Have'nt blogged for a while. Lost my job, gained some of it back, but still don't know what I will do in the fall or how much work I will end up with. So I have´nt had much extra energy lately.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...