Sidor

lördag 2 juli 2011

Två trasor efter samma mönster

Under dagens åskväder har jag virkat  två tvättlappar/ trasor. De är virkade i ett enkelt stolpmönster:
40-50 luftmaskor (lm) med virknål nr 4, vänd. Virka en stolpe i varje lm, vänd. *Virka tre lm (första stolpen) och sen en stolpe i varje m*. Fortsätt virka som* tills lappen är lagom stor. Virka ev hängare.

Jag var tvungen att hitta på något enkelt eftersom jag hade dålig belysning. Under åskvädret stängde vi av strömmen och eftersom åskvädret pågick under ca 6 timmar (med ett litet uppehåll mitt i) så behövde jag nåt att göra men som inte var för jobbigt.
Jag gjorde en i mjukt bomullsgarn(50m) och en i grovt lingarn(40m). Samma mönster men med lite olika effekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...