Sidor

måndag 11 juli 2011

Enkel tunikaklänning

Tyckte att det var dags att använda maskinbroderitillbehöret till min symaskin igen. Det var ett tag sedan så jag fick ta fram instruktionsboken igen. Tyger till tunikaklänningen är ett förtvättat mjukt linnetyg i marinblå/ svart. Valde att brodera på en mindre bit för att sen sy ihop det med resten (vilket var tur eftersom trådspänningen blev lite fel på första försöket). För att få lite mer som bröt av mot (den stora) ytan har jag fyllt ut med ett grönt linnetyg i liknande kvalite. Själva modellen är samma som för den bruna tunikan. Svårt att ta bild på mig själv i klänning så det tar jag ev en annan gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...