Sidor

onsdag 4 maj 2011

Virkad skål

Virkat en skål i lingarn. Eftersom jag i förväg planerade att styva upp skålen så bestämde jag mig för att virka den över en form (plastmugg i det här fallet). Eftersom jag är förtjust i trälim har jag valt det för att få skålen stel. Trälimmet blir genomskinligt när det torkar och beroende på blandningen av lim och vatten kan stelheten regleras, för mycket lim gör dock skålen plastig. Har hade jag lite mer lim än vatten och när jag blött skålen med detta trädde jag på denna över formen med en plastpåse emellan för att den skulle gå lättare att ta bort. Drog ut spetsarna på den virkade uddkanten. Sen var det bara att låta skålen torka. För dem med dåligt tålamod :) går det fortare med hjälp av en hårtork eller ett torkskåp.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...