Sidor

onsdag 30 januari 2013

Busy and a bit lazy.

Har massor av saker på gång men inte så mycket färdigt. Eftersom mitt tillfälliga syrum saknar uppvärmning såå har nästan alla sömnadsprojekt stannat av. Men det har blivit desto mer färgning av ull och garn. För några veckor sen var jag till Kiel i Tyskland. Där köpte jag en del ull som jag färgat i olika färger. Här grön. Den ska nu spinnas och tvinnas till ett tretrådigt garn som det ska stickas med.

Have been busy doing lots of things but a bit more lazy  blogging about it. Unfortunately my temporary sewingrum lacks heating so on that front things have definately slowed down. But that means more time for dyeing fiber and yarns. A few weeks ago i was on a short trip to Kiel in Germany. There I bought some merino top that now has been dyed in different colours. This green one is waiting to be spun and plyed into a treeplyed knittingyarn.

Hann börja på ett nytt lapptäcke innan kylan kom. Jag hade två charmpacks med jultyger som jag tänkte jag skulle göra av med medans jag fortfarande tycker om dem.

I did manage to start on a new quilt (o big suprise) but didn´t got it finished before it got to cold in my sewingroom. I´m really looking forward to spring and to getting my new sewingroom ready.
 
 
 

Linking up to:
WIPWednesday


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...