Sidor

onsdag 15 juni 2011

lintunika

Jag har en del av stuvbitar i lin som jag köpt för att jag tyckt om färgen och vanligtvis för att det varit för billigt för att motstå. Problemet kommer sen när jag försöker hitta på något som jag vill göra och som tyget räcker till. Den här tunikan är nästan som de första lajvtunikor jag sydde när jag var yngre där man vek en lång tygbit på mitten, klippte hål för huvudet och sydde ihop sidorna. Skillnaden här är att det är en fram och en baksida och axlarna är lite figurformade. Den här typen av modell brukar hänga till sig och formas mer efter kroppen när man användt dem ett tag.
Jag är lite missnöjd med halsen, jag kunde ha gjort utringningen lite större. Har även sytt en liten applikation (för att blicken ska fästas på något annat än "kurvorna" vid magen :) )
Published with Blogger-droid v1.7.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...